انتخاب حوله خوب

یک حوله خوب بسته به شرایط نگهداری و تعداد شستشو و استفاده از آن می تواند بین ۵ تا ۱۰ سال عمر کند که البته بدلیل بهداشتی بودن این کالا بسته به مقدار مصرف بطور معمول سالانه تعویض می گردند.
اتیکتهای نصب شده روی حوله ها از جمله حوله تن پوش و حوله کودک اکثراً پر از کلمات و جملات با تعاریف صنعتی هستند، بطور مثال حوله با چه نوع پنبه یا نخ تولید شده و غیره، که عمدتاً برای مصرف کننده نامانوس و ناآشناست، در زیر به توصیف مواردی از این موضوعات می پردازیم:

Long Staple/Extra Long Staple Cotton
این نوشته ها توضیح می دهد که حوله ارائه شده با نخهای ریسیده از الیاف بلند وخیلی بلند تولید گردیده و این بدین معنی است که حوله از لطافت و نرمی و مقاومت بالائی برخوردار بوده و پرزدهی آن بسیار محدود می باشد.

استفاده از کلمات بالا در لیبل و اتیکت های نصب شده، نشان دهنده کشور تولید کننده پنبه می باشد، با توجه به اینکه پنبه به عمل آمده در این کشورها از مرغوبیت بالائی برخوردار هستند، بالطبع نخ و حوله تولید شده نیز از مرغوبیت بالائی برخوردار خواهد بود.
یاد آور می شود که کلمه Pima یک نوع پنبه می باشد که در کشور آمریکا بعمل می آید.
باید توجه داشت که متاسفانه بعضی از تولید کنندگان غیر مسئول از این الفاظ و کلمات برای ترغیب خریدار استفاده می کنند که در اصل حوله از چنین مرغوبیتی برخوردار نیست.

Combed and Ring Spun Cotton
حوله های با کیفیت بسیار بالا معمولاً با نخ شانه شده تولید می شوند، که عمل شانه باعث گرفته شدن ناخالصیها و الیاف بسیار کوتاه پنبه گردیده و در نتیجه نخ بسیار مرغوبی از نظر لطافت، تمیزی، شفافیت و مقاومت را می توان از آن تولید نمود.
جهت ریسندگی رینگ که برای تولید نخ رینگ استفاده می شود، معمولاً از پنبه با طول الیاف بلند تر استفاده می گرددو مناسب ترین نوع نخ برای تولید انواع پارچه و حوله در ضخامت های مختلف و با لطافت بالا می باشد، که البته از قیمت گرانتری نیز برخوردار می باشد.
متذکر می گردد که کلیه حوله های پودایران از جمله حوله تن پوش، حوله کودک و حوله بچگانه تولید شده در این کارخانه با استفاده از بهترین نوع نخ رینگ بوده و از نظافت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *